دانلود رایگان پرسشنامه صبر خرمایی

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
رایگان

دانلود پرسشنامه صبر خرمایی ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
25
تعداد صفحات:
4
تعداد مولفه:
5
مقیاس:
لیکرت پنج درجه ای
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
خرمایی
سال ساخت:
1989
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word

معرفی پرسشنامه صبر خرمایی

این پرسشنامه توسط خرمایی در سال 1389 و برای ارزیابی صبر بر اساس آیات و روایات قرآنی ساخته شده است.

این پرسشنامه دارای 25 سوال می باشد و جواب ها به صورت طیف لیکرت پنج درجه ای می باشند.

همچنین پرسشنامه صبر خرمایی دارای نمره گذری، روایی و پایایی خوبی می باشد.

یکی از صفات خوب اخلاقی داشتن صبر و شکیبایی می باشد. صبر جز آن دسته از صفات نیکویی می باشد که حتی در کتاب مقدس قرآن و روایات و سخنان پیامبران و امامان مسلمانان به مراتب به داشتن آن توصیه شده است. در واقع صبر خود جز فضیلت های اخلاقی به حساب می آید. جالب است بدانید که در کتاب قرآن 70 آیه در مورد صبر بیان شده و نزدیک به نهصد روایات و سخن از پیامبر اسلام در مورد صبر داشتن نقل شده است.

صبر چیست؟

قطعا که شما درباره ی صبر و صبور بودن اطلاعات خوبی دارید و حتی داستان تاثیر گذار در مورد زندگی حضرت ایوب را شنیده اید. پیامبری که به داشتن صبر زیاد شهرت دارد و داستان زندگی او داستان تاثیر گذاری برای همگان می باشد. اما صبر در معنای لغوی، می تواند با کلماتی مانند انتظار و یا تحمل کردن و یا طاقت بسیار داشتن هم معنا و در ارتباط باشد. از سوی دیگر صبر را هم معنای کلماتی مانند شکیبایی و بردباری می دانند. در واقع افرادی که دارای ویژگی صبور بودن هستند، توانایی بازداری از رفتار هایی که نهی شده اند و درست نیستند را دارند.

فواید صبر

صبور بودن و بردباری بودن در برابر اتفاقات مختلف می تواند مزایای زیادی برای افراد باشد.

  • اولین مزیت صبر کردن نزدیک شدن به پروردگار است. افراد صبور با شکیبایی که در مسائل و مشکلات مختلف از خود نشان می دهند، در نهایت به نعمات الهی دست پیدا خواهند کرد.
  • صبر خویشتن داری و کنترل بر نفس را در افراد زیاد می کند. خداوند در قرآن کریم من باب صبر بیان کرده است که، خداوند با افراد صبور است و یا بار ها به صبور بودن تاکید کرده است.
  • همچنین افراد صبور به آرامش و صلح و سکونی قابل توجه در زندگی خود دست خواهند یافت.

همچنین لازم است بدانید که صبر انواع مختلفی دارد. در این راستا افراد مختلف می توانند در برابر مشکلاتی که در زندگی برای آنان پیش می آید صبور باشند و یا در برابر بیماری های جسمانی صبر کنند و یا در برابر نفس خود بردباری داشته باشند و انواع دیگر صبر که هر کدام برای افراد دارای مزایای منحصر به فرد و خوبی می باشد.

این پرسشنامه برای ارزیابی صبر بر اساس روایات قرآنی ساخته شده است، در صورت تمایل می توانید از این پرسشنامه برای ارزیابی صبر و میزان صبور بودن خود استفاده کنید.

دریافت رایگان پرسشنامه صبر خرمایی