دانلود پرسشنامه عوامل مؤثر بر پذیرش آموزش آنلاین

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
5,000 تومان

دانلود پرسشنامه عوامل مؤثر بر پذیرش آموزش آنلاین ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
32
تعداد صفحات:
4
تعداد مولفه:
4
مقیاس:
لیکرت پنج درجه ای
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
اسماعیل حسین زاده و همکاران
سال ساخت:
1400
موارد استفاده:
نوع فایل:
Word
دریافت پرسشنامه کیفیت سود
برای دریافت اطلاعات خرید، شماره موبایل خود را وارد کنید
پرداخت با تمام کارت‌های بانکی امکان‌پذیر است.
لینک دانلود بلافاصله پس از بازگشت از درگاه بانکی نمایش داده می شود و امکان دانلود فعال میگردد

معرفی پرسشنامه عوامل مؤثر بر پذیرش آموزش آنلاین

این پرسشنامه توسط اسماعیل حسین زاده و همکاران ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی عوامل مؤثر بر پذیرش آموزش آنلاین توسط دانشجویان می باشد.

این پرسشنامه دارای 35 سوال و 4 بعد:

  • محتوای دروس ارائه شده در آموزش آنلاین
  • تعامل استاد و دانشجو در آموزش آنلاین
  • مشارکت دانشجو
  • پذیرش آموزش آنلاین می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه عوامل موثر بر پذیرش آموزش آنلاین تایید شده است.

آموزش آنلاین

درست است که آموزش آنلاین در کشور ما به تازگی فراگیر شده و بهره گیری از آن در مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزشی رایج و البته محبوب شده است، اما قدمت استفاده از آموزش به سبک آنلاین به سال های گذشته بر می گردد. درست پس از گسترش اینترنت و رواج استفاده از آن، دانشگاه تورنتو به عنوان اولین دانشگاه در سال 1984 اقدام به استفاده از آموزش آنلاین برای تدریس دوره کارشناسی مهندسی کرد. پس از دانشگاه تورنتو، دانشگاه های دیگر اقدام به استفاده از آموزش آنلاین کردند و در سه دهه گذشته استفاده از آموزش آنلاین رشد بیشتری پیدا کرد و در دوره شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، استفاده از این سبک آموزش در سراسر دنیا همه گیرتر شد.

اینترنت به عنوان یک بستر آموزشی قوی، امکان استفاده از این آموزش، تولید محتوای آموزشی را راحت تر کرده است. منظور از آموزش آنلاین، فرآیند یادگیری، کسب دانش و مهارت مبتنی بر اینترنت است. در آموزش آنلاین، رابطه استاد شاگردی به وسیله اینترنت شکل می گیرد و خبری از کلاس های درس فیزیکی نیست و هر آنچه که مربوط به کلاس درس، آموزش و یادگیری می شود، در پلتفرم های مجازی اجرا می شود.

فلذا لازم به ذکر است، آموزش آنلاین با یادگیری آنلاین متفاوت است؛ در یادگیری آنلاین فرد یادگیرنده می تواند به صورت فردی و یک طرفه اقدام به یادگیری کند اما در آموزش آنلاین یک رابطه دو طرفه میان فرد و معلم برقرار می شود. به عبارتی آموزش آنلاین یک فرآیند دو سویه بوده که نمی توان محدودیت زمانی و مکانی برای آن قائل شد و همین موضوع یک مزیت برای آموزش آنلاین است.

محیطی که آموزش آنلاین در آن صورت می گیرد به نسبت کلاس های درس، یک محیط انعطاف پذیر است؛ در این محیط امکان به اشتراک گذاری فایل های صوتی، فیلم های آموزشی، تصاویر آموزشی، فایل های مختلف وجود دارد. درست است که استفاده از آموزش آنلاین در این دوره از زمان رایج می باشد اما دانشجویان نظرات متفاوتی نسبت به استفاده از آن دارند.
برخی آموزش آنلاین را دوست دارند و آن را پذیرفته اند و بالعکس برخی دیگر هنوز کلاس های درس سنتی را ترجیح می دهند و بر این باورند بازدهی در این کلاس ها بیشتر از کلاس های آنلاین است.  محتوای دروس ارائه شده در آموزش آنلاین، تعامل استاد و دانشجو در آموزش آنلاین، مشارکت دانشجو، پذیرش آموزش آنلاین از جمله مولفه هایی هستند که بر پذیرش آموزش آنلاین توسط دانشجویان نقش دارد.

در صورت تمایل به ارزیابی متغیر عوامل موثر بر پذیرش آموزش آنلاین می توان از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کرد.