دانلود پرسشنامه مصرف رسانه ای

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
2,800 تومان

دانلود پرسشنامه مصرف رسانه ای ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
11
تعداد صفحات:
3
تعداد مولفه:
3
مقیاس:
لیکرت پنج درجه ای
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
نویسنده:
حسین محمودیان و همکارانش
سال ساخت:
1394
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word
دریافت پرسشنامه کیفیت سود
برای دریافت اطلاعات خرید، شماره موبایل خود را وارد کنید
پرداخت با تمام کارت‌های بانکی امکان‌پذیر است.
لینک دانلود بلافاصله پس از بازگشت از درگاه بانکی نمایش داده می شود و امکان دانلود فعال میگردد

معرفی پرسشنامه مصرف رسانه ای

این پرسشنامه توسط حسین محمودیان و همکارانش ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه بررسی میزان مصرف رسانه ای در افراد از ابعاد مختلف می باشد.

این پرسشنامه دارای 11 سوال و 3 بعد:

  • اینترنت
  • رسانه خارجی
  • رسانه داخلی می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه مصرف رسانه ای تایید شده است.

مصرف رسانه ای

گسترش فناوری و اطلاعات نوین زندگی همه ما را تغییر داده است. انسان امروزی تحت تاثیر رسانه های مختلف قرار دارد؛ امروزه هر کدام از ما زمان قابل توجهی را صرف فعالیت در رسانه های مختلف همچون رسانه های داخلی یا خارجی می کنیم و از فضای اینترنت بهره می بریم؛ عمده اوقات فراغت افراد صرف مصرف رسانه ای می شود و رسانه ها نقش پررنگی را در سرگرمی ها و صرف زمان دارند.

نکته مهمی که در خصوص رسانه ها و مصرف رسانه ای وجود دارد، استفاده از رسانه ها به درست ترین وجه ممکن است. پیش از استفاده از رسانه ها باید استفاده درست از آن را بلد بود. والدین باید نحوه استفاده درست از رسانه ها را به فرزندان خود بیاموزند و مدارس باید سواد رسانه ای را به دانش آموزان آموزش دهند.

مصرف رسانه ای و استفاده درست از رسانه مهم است؛ مهم است که افراد بتوانند با تمرین و کسب مهارت و متناسب با سن و موقعیت که دارند، از رسانه ها درست و به اندازه استفاده کنند. هر فردی باید از یک رژیم مصرف رسانه ای برخوردار باشد. اگر می خواهید درک بهتری از رژیم مصرف رسانه ای یا استفاده از رسانه ها به اندازه کافی داشته باشید، می توانید به پاسخ چند سوال مهم فکر کنید.

اولین و مهم ترین سوال آن است که از کدام رسانه ها، به چه اندازه و چگونه باید استفاده کرد؟ پس از آنکه به پاسخ این سوال فکر کردید سعی کنید به موارد مختلفی همچون، ظرفیت و محدودیت های هر رسانه در انتقال اطلاعات و پیام، کارکردی که آن رسانه دارد مانند سرگرمی، اطلاع رسانی و غیره، حیطه ای که آن رسانه در آن فعالیت دارد مانند حیطه دینی و مذهبی، اولویت بندی انتخاب رسانه، تاثیر آن رسانه بر رشد و اعتلا، سن رشد و اینکه آن رسانه مخصوص چه گروه سنی می باشد، میزان زمانی که می توان از رسانه ها استفاده کرد، هزینه ی مستقیم و غیر مستقیمی که بابت استفاده از رسانه باید پرداخت کرد و غیره فکر کنید.

فکر کردن به موارد فوق الذکر به شما در یافتن پاسخ سوال بالا و در نهایت میزان رژیم مصرف رسانه ای در شما کمک می کند. در این پرسشنامه میزان مصرف رسانه ای در افراد از ابعاد مختلفی همچون، اینترنت، رسانه خارجی، رسانه داخلی قابل ارزیابی است. در صورتی که تمایل به ارزیابی این متغیر داشته باشید می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.