دانلود رایگان پرسشنامه میزان مهارت مذاکره در مدیران

دانلود رایگان سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات ایران با جواب
رایگان

دانلود پرسشنامه میزان مهارت مذاکره در مدیران ارائه شده به صورت کامل و دقیق با فرمت word که قابلیت ویرایش و استفاده در پایان نامه های دانشجویی و تحقیقاتی، پژوهشی و ارزیابی را دارد و در اختیار شما قرار گرفته است.

تعداد سوالات:
29
تعداد صفحات:
5
مقیاس:
لیکرت چهار درجه ای
نمره گذاری:
دارد
روایی:
دارد
اعتبار:
دارد
موارد استفاده:
پژوهش، ارزیابی
نوع فایل:
Word

معرفی پرسشنامه میزان مهارت مذاکره در مدیران

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی و بررسی میزان مهارت مذاکره در مدیران می باشد.

این پرسشنامه دارای 29 سوال است.

روایی و پایایی پرسشنامه میزان مهارت مذاکره در مدیران تایید شده است.

مهارت مذاکره مدیران

مدیران نقش مهم و کلیدی در سازمان دارند؛ موفقیت سازمان ها در گرو داشتن مدیران خوب و شایسته است؛ مدیرانی که توانایی بالایی در مدیریت دارند و با اصول رهبری و مدیریت به اندازه کافی آشنایی دارند. یکی از مهم ترین مهارت هایی که هر مدیری باید آن را بلد باشد، مهارت مذاکره است.

مهارت مذاکره به مدیران کمک می کند سازمان را از نظر داخلی و خارجی توسعه دهند؛ با سازمان های مشابه گفتگو کنند و سازمان خود را به دیگر سازمان ها در مرز های برون کشوری معرفی کنند و امکان همکاری را با سایر سازمان ها در بخش ها و کشورهای مختلف فراهم کنند.

مذاکره را می توان هنر و مهارت دانست؛ هنری که در آن چانه زنی و گفتگو نقش مهم و کلیدی دارد؛ در مذاکره دو فرد، دو گروه یا دو سازمان با یکدیگر برای دستیابی به اهداف مشترک و منفعت دوجانبه گفتگو می کنند تا در نهایت به یک نتیجه مطلوب دست پیدا کنند.

البته مذاکره گفتگویی است که حداقل میان دو طرف صورت می گیرد و ممکن است تعداد اعضای مذاکره کننده بیشتر از دو نفر یا دو گروه باشد. در هر مذاکره ای یک شخص گوینده، یک شخص شنونده وجود دارد و در مذاکره پیام های مختلفی رد و بدل می شود. در مذاکره انتقال پیام به صورت کلامی و غیرکلامی رخ می دهد.

مهم است که هر فردی به خصوص مدیران مهارت مذاکره را یاد بگیرند؛ یادگیری مذاکره اهمیت دارند چرا که همه ی انسان ها به این مهارت نیازمندند و چه بسا در محیط خانواده یا در محیط بین المللی و برای گفتگو با دیگران به این مهارت نیاز است.

از طرف دیگر، با یادگیری مهارت مذاکره می توانیم کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشیم و نیازهای خود را رفع کنیم. در حوزه سازمانی هم شرکت ها برای موفقیت به این مهارت نیاز دارند.

مهم است که طرفین مذاکره کننده دیدگاه یکدیگر را در نتیجه فرآیند مذاکره درک کنند و به یک اتفاق نظر برسند. در نهایت شیوه و سبک ارتباطات انسانی روز به روز گسترده تر می شود و زندگی به این مذاکره و ارتباط نیاز دارد و برای اینکه بازنده ارتباطات نباشیم باید توانمندی خود را در این زمینه افزایش دهیم.

در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر بررسی میزان مهارت مذاکره در مدیران داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد  معتبر استفاده کنید و به اطلاعات خوب و ارزشمندی در این زمینه دست پیدا کنید.

دریافت رایگان پرسشنامه میزان مهارت مذاکره در مدیران